reklama

Hobit medzi elfmi v UK

Raňajky, desiata, obed, olovrant a večera - Každodenné jedlá, ktoré sú pre Slovákov samozrejmosťou. Raňajky, desiata, čaj, večera - Stravovacie návyky v UK, ktorým absolútne nerozumiem, resp. hladujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Tým chcem povedať, že čo sa jedla týka, som od nich odlišná. A to dosť! Zaujímavé je, že pre Angličanov je aj 8:00 hodín ráno, veľmi skoro. Sú tu navyknutí na režim raňajkovať medzi 10-11 hodinou a potom majú pokoj do poobedia. Aspoň takto funguje moja vzorová rodinka. Ja kvôli svojej práci au pairky vstávam pred siedmou, aby som stihla všetko spraviť čo je potrebné pred tým, ako sa zobudí ostatok domu. Prirodzene sa naraňajkujem. Snažím sa tu držať rovnaký stravovací režim ako doma, no niekedy sa to vymyká z pod kontroly.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neskôr o dvanástej, kedy len rodine umývam riady po raňajkách, ja už som hladná na obed. Keď som tu bola prvé týždne a išla som si navariť obed o 12:30, pozerali na mňa s takým údivom, akože ako to, že som už hladná??! A to pritom u nás sú všetky stravovacie zariadenia plné, pretože je čas na obed. Ako to už býva, po obede prišiel olovrant a potom večera. Samozrejme som sa najedla - zase. Moja hostmama ma videla za jeden deň jesť 4-5 krát, čo spôsobilo poznámky typu: „Ty už zase ješ?“ alebo „Ty miluješ jedlo, že?“

Niekoľko krát som sa po takýchto skúsenostiach pozrela na svoj tanier a potom na svoje telo s myšlienkou, že nerozumiem čo sa deje, veď ja som reálne hladná. Je normálne obedovať na poludnie, ibaže nie v Anglicku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Anglický režim

Na druhý deň sa situácia zopakovala s menšou zmenou. Moja hostmama ma zastavila a povedala mi nech nevarím, pretože ide nakúpiť a urobí obed. Vravím si ok, nie je problém.
Práveže problém to bol! Kým sa začala príprava jedla (obeda/večere) prešlo niekoľko hodín a my sme reálne jedli o pol šiestej večer. Celý deň som po raňajkách hladovala. Nechcela som si ísť ani nakúpiť, veď predsa moja domáca bude variť, tak si počkám na jej špecialitu, aby som ju náhodou neurazila.

Anyway, po pár týždňoch každému bolo jasné, že ja som tá nová pomoc v domácnosti čo stále je. Nevykladám si to zle, stále sa oblečiem do veľkosti 36, a myslím, že to bol ten kľúčový dôvod, prečo sa čudovali ohľadom kvantity, ktorú skonzumujem. Ja si stojím za svojím, radšej sa najem a cítim sa dobre, ako hladovať celý deň a potom sa najesť pár hodín pred spaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz som už aj ja múdrejšia, keď poznám, že ich stravovací rituál spočíva v raňajkách o desiatej, o desiate na obed a o hlavnom jedle bez polievky o šiestej večer. Oh, a nemôžem zabudnúť na čaj o piatej!

Figúra

Tí, čo poznáte Angličanov viete, že ich postavy, vôbec nie sú také ako sa o nich rozpráva. Keď som sa sem chystala, všetci mi vraveli, že jedia len polotovary a nakoniec majú rovnakú životosprávu ako Američania. Poviem Vám, obéznych Angličanov som tu moc nevidela. Je pravda, že v týchto končinách varenie v domácnosti neexistuje, česť výnimkám. Ide o to, že keď Vám niekto povie, že dnes musí navariť, na 90% bude jeho kulinárska zručnosť spočívať v prečítaní návodu a následnom ohriatí v mikrovlnnej alebo elektrickej rúre. Ale čo sa ich tvaru postavy týka, nemusia sa o seba vôbec báť, pretože stále do seba tlačia všetko čo je fat free. To znamená, že by odtučnili aj kravu, keby mohli. Kalórie nepočítajú, pretože odtučnené suroviny kúpia v každom supermarkete a po ich konzumácii majú dobrý pocit, že jedia zdravo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja mám na túto odtučnenú, akože zdravú stravu vlastný názor, preto som svoju hostiteľku požiadala, aby mi v obchode kúpila plnotučný jogurt. Verte či nie, ale ani za ten svet nerozumela, čo jej chcem tým „full fat yogurt“ povedať. Skončili si sme pri verdikte, že to slovné spojenie sa nepoužíva a je lepšie povedať original yogurt. Nakoniec som aj tak dostala jeden odtučnený – pre istotu.

Chvíľka na čaj

Ako som už spomínala, ani jeden deň sa nezaobídu bez čaju. Rozprávky o tom, že sa pije len o piatej, tie už neplatia. Dajú si ho prirodzene, keď majú chuť. Mňa ale fascinuje tá vášeň, akou čaj príjmajú do seba. Inžinier, záhradník, inštalatér, upratovačka, finančný maklér, každému keď som ponúkla čierny čaj s mliekom, odložil svoju prácu na bok a vychutnal si teplý nápoj. Potom mohol/mohla ísť ďalej pracovať. Tento zvyk sa mi veľmi páči, pretože po prvé je to pre nich istým spôsobom kultúra (veď od nepamäti sú Angličania spájaní s tradíciou o zastavení celej krajiny o piatej, kvôli vychutnaniu si čaju a potom sa znova opätovne rozbehnú), a po druhé aspoň na 5 minút vypnú a užívajú si kľud od roboty. Tento zvyk som si veľmi rýchlo osvojila :)

Ivana Bezáková

Ivana Bezáková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem svoju krajinu! Chýba mi slepačia polievka, výstrahy medveďov a Kriváň! "Umenie je, keď Tvoja tvorba vyžaruje toľkú energiu, že šaty sú Ti zbytočné!" - IVANA..https://ivanaoo.wixsite.com/portfolio Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu